سئو-SEO

سئو برای ای ام پی استوری AMP Stories

سئو برای ای ام پی استوری AMP Stories

سئو برای ای ام پی استوری AMP Stories

ای ام پی استوری (AMP Stories ) یک ویژگی جدید و جالب برای داستان پردازی در سطح وب است.

ویژگی AMP Stories بر اساس همان مفهوم استوری است که در شبکه های اجتماعی استفاده می شود اما برای اهداف کلی تری در نظر گرفته شده است. ای ام پی استوری صفحات وب با URL های مشخص هستند که قابلیت لینک سازی در آن ها وجود دارد و می توانند به سایر صفحات وب پیوند زده شوند.

سئو برای ای ام پی استوری AMP Stories

بزرگترین راه حل برای سئو ای ام پی استوری ها چیست؟

تمام اصول سئو را برای هر صفحه دیگری در وب سایت خود انجام دهید. اگر به صفحات غیر استوری شما کمک میکنند حتما برای صفحات استوری هم مفید خواهند بود.

دقیقا مانند سایر صفحات وبسایت مطمئن شوید که صفحات استوری درون وب سایت شما پیوند خورده باشد تا کاربران و ربات ها بتوانند آن صفحات را به راحتی پیدا کنند. اگر از نقشه سایت استفاده می کنید، مطمئن شوید که استوری ها را در آن نقشه سایت قرار داده باشید.

اگر صفحات وب خود را به طور منظم در شبکه های اجتماعی منتشر میکنید، صفحات استوری ها را نیز به همان صورت ارسال کنید. به صورت کلی به این نتیجه میرسیم که باید بهترین روش هایی را که قبلا برای سئو بقیه صفحات وب سایت خود اعمال می کردید برای این صفحات نیز اجرا کنید.

تاکتیک های خاص سئو(SEO)

با توجه به جدید بودن نسبی ای ام پی استوری در وب و ویژگی های منحصر به فرد آن، تاکتیک های مخصوصی برای سئو استوری ها وجود دارد. البته این تاکتیک ها کامل نیستند و باید با تمام نکات بهینه سازی که برای دیگر صفحات وبسایت در نظر گرفته می شوند انجام شوند.

ابرداده

ای ام پی استوری از یک مکانیزم داخلی برای اتصال ابرداده ها به یک استوری استفاده میکند. اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات استوری شما از دستورالعمل های ابرداده پیروی می کنند. با این کار مطمئن می شوید که صفحات استوری شما از حداکثر سازگاری با موتورهای جستجو برخوردار هستند. علاوه بر این مطمئن شوید که تمام عنوان ها، توضیحات، اسکیما، OGP و.. را در صفحات دیگر وب سایت درج میکنید.

لینک دادن به استوری ها

توصیه می کنیم استوری ها را با صفحات دیگر سایت پیوند بزنید. مانند لینک دادن به آنها از صفحه اصلی یا در صورت لزوم لینک دهی از صفحات دسته بندی. به عنوان مثال اگر استوری شما درباره یک مقصد مسافرتی است و در سایت دسته بندی دارید که کلیه مقالات مربوط به سفر در آن جا وجود دارد، در صفحه دسته بندی آن استوری را لینک کنید. استفاده از یک صفحه لندینگ پیج  مخصوص مانند www.example.com/stories (که از طریق صفحات کلیدی سایت مانند صفحه اصلی لینک شده اند) نیز مناسب است.

برقراری پیوندها از طریق سایت شما و سایر وب سایتها یک مؤلفه مهم در نحوه عملکرد وب و بهینه سازی آن ها می باشند. همانطور که اشاره کردیم استوری ها خود صفحات وب هستند بنابرین این مورد برای این صفحات هم صدق میکند.

فرمت URL در استوری ها

نیازی نیست که در URL یک صفحه استوری نشان دهید که از فرمت ای ام پی استوری استفاده میکند.  به عنوان مثال، اگر مقاله های سایت شما با عنوان ” سفر شما در نیویورک” از فرمتی مانند “/new-york/travel/title-of-article.html” استفاده میکنند، میتوانید دقیقاً همان نوع فرمت URL را برای استوری های خود نیز استفاده کنید.

پیوستهای صفحه

 پیوست های صفحه می توانند برای ارائه اطلاعات اضافی در “فرم مقاله کلاسیک” در کنار استوری شما استفاده شوند. استفاده از پیوست ها می تواند برای ارائه جزئیات بیشتر و اطلاعات کامل تر برای محتوای ارائه شده در استوری شما مفید باشد.

توضیحات تصویر

در حالی که از نظر فنی، اضافه کردن توضیحات به تصاویر در تمام صفحات وب باید اعمال می شود، همچنان دیده می شود برخی از افراد متن ” alt” را برای تصاویری در استوری ها وجود دارد حذف میکنند. توصیه می کنیم حتما توضیحات را به تصاویر اضافه کنید تا راحت تر در دسترس باشند.

استفاده از زیرنویس در ویدئو

استفاده از زیرنویس و یا کپشن برای ویدئوهای موجود در استوری ها را حتما در نظر داشته باشید.

استوری های ویدئویی

توصیه می کنیم برای ساخت استوری کاملا از HTML معنامحور ( semantic HTML) استفاده کنید. برخی از ابزارهایی که برای استفاده از شبکه های اجتماعی طراحی شده اند این قابلیت را دارند که در آن ها استوری را ایجاد کنید که هر اسلاید به عنوان یک فایل ویدیویی نمایش داده می شود و تمام متن در آن ویدئو وجود دارد. در این صورت توصیه می شود متن دقیق نمایش داده شده در فیلم را با یک تایتل مشخص در عنصر amp-video اضافه کنید. البته این کار را فقط در صورتی انجام دهید که مطلقا نتوانید از نشانه معنایی در استوری خود استفاده کنید.

 

author-avatar

درباره جواد میرزایی

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.