سئو-SEO

اصطلاحات تخصصی سئو-SEO

اصطلاحات تخصصی سئو-SEO

اصطلاحات تخصصی سئو-SEO

عبارات کلیدی سئو (SEO) چیست؟
کلمات کلیدی SEO عباراتی هستند که به محتوای آنلاین اضافه می‌شوند تا رتبه‌بندی موتورهای جستجو برای آن عبارات را بهبود بخشند. اکثر کلمات کلیدی در طول فرآیند تحقیق کلمات کلیدی کشف می شوند و بر اساس ترکیبی از حجم جستجو، رقابت و هدف تجاری انتخاب می شوند.

اصطلاحات تخصصی سئو-SEO

اصطلاحات تخصصی سئو

 

آشنایی با اصطاحات سئو

SEO:

SEO  مخفف Search Engin Optimization و به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد پرکابردترین کلمه در بین اطلاحات سئو است.

HEO : از مهم ترین اصطلاحات سئو

HEO مخفف عبارت Human Experience Optimization و یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو است. ربات های گوگل با توجه به HEO ، سایت شما را از دید یک انسان بررسی می کند. با این اصطلاح، کاربر پسند بودن و بهینه کردن سایت برای انسان ها مورد تأکید قرار می گیرد.

SEM

SEM مخفف عبارت Search Engin Marketing و به معنی بازاریابی از طریق موتورهای جستجو است. SEO بخشی از SEM است. به عبارتی در SEM می توان از شبکه های اجتماعی، گوگل، گوگول ادوردز و… نیز استفاده کرد.

SMO

SMO  مخفف Social Media Optimization و به معنی بهینه سازی سایت در شبکه های اجتماعی است. در SMO هدف محبوبیت و معروف شدن در شبکه های اجتماعی است.

Social Signal

به سیگنال های شبکه های اجتماعی Social Signal می گویند. یعنی گوگل تعداد لایک، کامنت، Reply شدن کامنت ها و… را در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، لینکدین و… بررسی می کنند و از معروف ترین اصطلاحات سئو است.

Social Network

شبکه های اجتماعی را Social Network می گویند.

SMM ، از اصطلاحات سئو و بازاریابی دیجیتال

SMM مخفف Social Media Marketing به معنی تبلیغ در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و… است.

PPC از اصطلاحات سئو و تبلیغات

PPC مخفف عبارت PeyPer Click و به معنی پرداخت به ازای کلیک است. نمونه های ایرانی PPC سایت های anetwork و clickyab می باشند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می کند.  معروف ترین سایت PPC متعلق به گوگل و با نام google adwords است. PPC از آن دسته اصطلاحات سئو است که مطمئنا با آن برخورد خواهید کرد.

SERP

SERP مخفف عبارت Search Engin Result Page است. منظور از SERP صفحه نتایج گوگل است.

Responsive Design از مؤثرترین اصطلاحات سئو

Responsive Design به معنی سازگاری سایت با صفحه موبایل، تبلت و در سایزهای مختلف می باشد. اخیرا این مورد در سئو اهمیت زیادی پیدا کرده است به همین دلیل یکی از مهم ترین اصطلاحات سئو می باشد. سایت هایی که Responsive هستند در موبایل zoom نخواهند شد.

UI

UI مخفف User Interface به معنی قسمتی از سایت است که کاربر می بیند. به عبارتی قالب و ظاهر سایت که توسط کاربران مشاهده می شود را UI می گویند.

UX

UX مخفف User Experience و به معنی تجربه کاربر در سایت شماست. UX از موارد تأثیر گذار در سئو است. راحتی کاربر و حس خوبی که از سایت شما به او منتقل می شود UX  می باشد.

Keywords

به معنی کلمات کلیدی که در سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند.

On Page Seo

عملیاتی که توسط شما داخل سایت انجام می شود، On Page Seo نام دارد. مثل تولید محتوا، لینک سازی داخلی و…

Off Page Seo

عملیات خارج از سایت مثل Link Building و Social Signal را Off Page Seo می گویند.

Penalty

جریمه سایت ها از طرف گوگل را Penalty می گویند. Penalty گوگل به این صورت است که شما را در یک کلمه خاص به طور کلی از صفحه نتایج حذف می کند. برای مثال بک لینک گرفتن از یک سایت و حذف آن موجب Penalty گوگل می شود.

Referring Domain

سایت ها یا Domain هایی که به سایت شما لینک داده اند را Referring Domain می گویند.

OBL

OBL مخفف عبارت Out Bound link به معنی حجم و تعداد لینک های خروجی یک سایت است. مقدار OBL باید با قدمت سایت تناسب داشته باشد. یعنی یک سایت تازه تأسیس نباید OBL بالایی داشته باشد و همچنین یک سایت قدیمی نیز نباید OBL پایینی داشته باشد.

Internal Link

لینک های داخلی را Internal Link می گویند.

External Link

لینک های خارجی یا لینک هایی که از خارج به سایت شما وارد می شوند، External Link هستند.

Back Link، از مهم ترین اصطلاحات سئو

منظور از Back Link همان لینک هایی که به صفحات مختلف سایت شما وارد می شوند. روند طبیعی این کار در سئو و محبوبیت سایت شما نزد گوگل تأثیر مثبت دارد. اما Back Link گرفتن به صورت افراطی، عامل اصلی جریمه یا Penalty سایت ها از طرف گوگل است.

Link Building از اصطلاحات سئو با تأثیر بالا

Link Building به معنای عملیات لینک سازی در سطح وب یا همان روش های بک لینک گرفتن است. (تولید لینک در سطح وب به صورت طبیعی و مصنوعی)

Anchor Text

به تیتر یا عنوان لینک Anchor Text می گویند. مهم ترین بخش در بک لینک سازی Anchor Text است. البته گوگل اعلام کرده که در سئوی سایت فقط به Anchor Text توجه نمی کند، بلکه به معنای کل جمله دقت می کند.

Meta Tag

Meta Tag ها یا همان تگ های متا، کلمات کلیدی هستند که برای هر مطلب قرار می دهید.

Heading Tag

منظور از Heading Tag همان تگ های H1 تا H6 است.

Content Marketing

Content Marketing به معنی بازاریابی محتوایی می باشد.

wiki

به سایت های مرجع اطلاعات و آموزش wiki می گویند. مهم ترین و معروف ترین آن ها سایت wikipedia می باشد. این سایت ها به دو صورت اجرا می شوند :

  • سایت هایی که مدیر دارند.
  • سایت هایی که مردم آن ها را ایجاد می کنند.
  • ویکی پدیا از نوع سایت های مردمی است.

web2:

سایت هایی که محتوای آن ها فقط توسط مردم تکمیل می شوند، سایت ها web2 نام دارند. این سایت ها در Link Building اهمیت بالایی دارند و روش های زیادی برای استفاده از آن ها وجود دارد. البته استفاده از این روش ها در وب انگلیسی منسوخ شده، اما در وب فارسی هنوز نتیجه می دهد. سایت های دایرکتوری و سوشال ها مثل پینترست، فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس، اینستاگرام و… از سایت های web2 هستند.

HTML

HTML زبان برنامه نویسی سطح پایین است که با استفاده از آن صفحات وب ساخته می شود. یاد گرفتن این زبان برای هر وب مستری لازم است.

HTTP

HTTP مخفف عبارت Hyper Text Transfer Protocol و بستری است که روی آن ها سایت ها را باز می کنیم.

HTTPS

حالت امن، Secure شده و کدگذاری شده HTTP را HTTPS می گویند.

SSL

همان HTTP یا HTTPS است. تأثیر SSL در سئو منبع معتبری ندارد، اما بررسی ها نشان داده تأثیر مثبت دارد.

FTP

FTP مخفف File Transfer Protocol است که ارتباطی با اصطلاحات سئو و یا سئو ندارد و فقط برای آپلود کردن فایل ها روی سرور استفاده می شود.

Server Side

به عملیاتی که سمت سرور انجام می شود، Server Side می گویند. منظور از Server جایی است که اطلاعات و فایل ها در آن جا هستند.

Client Side

عملیاتی که سمت Client انجام شود را Client Side می گویند. منظور از Client ، کامپیوتر شما است که سایت را باز کرده است.

Java Script

Java Script زبانی است که با استفاده از آن می توانید سایتتان را Responsive کنید. این زبان Client Side است وسمت Client برنامه نویسی می شود. این زبان ارتباطی با جاوا ندارد و مخفف شده کدهای آن برای استفاده سریع را Jquery می گویند.

Ajax

سایت هایی که با انجام یک عملیات Reload نمی شود Ajax هستند، برای مثال رمانی که فیلدی را پر می کنید یا دکمه ای را کلیک می کنید، عملیات مورد نظر شما انجام می شود اما صفحه Reload نمی شود. استفاده نادرست از Ajax مضرات زیادی برای سئوی سایتتان خواهد داشت.

CSS

CSS شامل کدهایی است که با استفاده از آن ها می توانید قالب و ظاهر سایت خود را طراحی کنید. کدهای CSS به دو صورت مجزا و درون سایت استفاده می شوند. به کدهای درون سایت Inline CSS می گویند که با استفاده نادرست از آن ها ممکن است به سئوی سایتتان آسیب وارد کنید.

Text To Html Ratio

نسبت متن به کد در وب سایت را Text To Html Ratio می گویند.

Keyword Density از مهم ترین موارد در اصطلاحات سئو

Keyword Density به معنی چگالی کلمه کلیدی که نسبت استفاده از کلمه کلیدی در متن است.

Keyword Stuffing

به کار بردن بیش از حد و افراطی کلمه کلیدی در متن را Keyword Stuffing می گویند. از رایج ترین اشتباهاتی که وب مستران یا تولیدکنندگان محتوا مرتکب می شوند، Keyword Stuffing است. بنابراین Keyword Stuffing از مهم ترین اصطلاحات سئو است که باید به آن توجه کرد.

Over Optimization

هر کاری که برای فریب دادن گوگل انجام شود، مثل Keyword Stuffing، خرید بک لینک و… Over Optimization است. در Over Optimization شما صفحه را بیش از حد بهینه کرده اید و نتیجه این کار قطعا پنالتی خواهد بود.

Crawler-Robot-Spider

ربات های گوگل هستند که به سایت شما سر می زنند. (بررسی سایت شما توسط موتورهای جستجو، بر اساس عاداتی که خودتان مشخص می کنید انجام می شود. بروزرسانی محتوای سایت در زمان های مشخص باعث می شود ربات های گوگل در همان زمان های مشخص شده سایت شما را بررسی کنند.)

Follow Links

لینک هایی که قابلیت دنبال شدن توسط موتورهای جستجو و ربات های گوگول را دارند، Follow Links نام دارند. لینکی که به صورت عادی در سایتتان قرار می دهید، به صورت فالو است. در لینک های فالو، گوگل به هنگام دیدن لینک، وارد سایت لینک شده می شود. مضراتی که Follow Links برای سایت مبدأ دارد این است که از اعتبار سایت مبدأ به اعتبار سایت مقصد منتقل می شود. بنابراین بهتر است لینک های خارجی سایتتان را نوفالو کنید. هرچقدر Follow Links شما از سایت های معتبر بیشتر باشد، برای سئوی وب سایتتان بهتر است و گوگل شما را معتبر می داند؛ اما خرید بک لینک ممکن است آسیب های جدی به سئو وارد کند.

سایت هایی که بک لینک می فروشند، در عرض چند دقیقه،سایت شما را در تعداد زیادی صفحه ایندکس شده لینک می کنند و این موضوع ممکن است منجر به نابودی سایت شما شود.

Nofollow Link

زمانی که ربات های گوگل تگ نوفالو را روی لینک می بینند، لینک را دنبال نمی کنند. لینک دهی به این روش باعث می شود از اعتبار سایت مبدأ کم نشود. امضای سایت ها و کامنت ها نوفالو هستند.

Site Map: از اصطلاحات سئو

Site Map یک سایت XML است که راه ارتباطی شما با گوگل محسوب می شود. سایت شما باید Site Map داشته باشد که محتوای سایت شما را به صورت XML به گوگل یا موتورهای جستجو ارسال می کنند. (اگر می خواهید صفحه ای از سایتتان سریع تر Index شود، باید Periority آن را بالاتر قرار دهید. معمولا Periority صفحه اول صد در صد است.)

Web Master Tools

Web Master Tools یک پنل است که گوگل به شما می دهید و توسط آن با گوگل در ارتباط هستید. زمانی که سایتتان را در آن ثبت کنید، گوگل خطاهای سایت شما را گزارش می دهد. همچنین هک شدن وب سایتتان، نفوذ به آن، deface شدن صفحات و… را به شما اطلاع می دهد. اگر بخواهید لینکی را حذف و اضافه کنید و یا اگر سایتتان از دسترس خارج شده و بخواهید به گوگل اعلام بازگشت کنید، می توانید در Web Master Tools این کارها را انجام دهید. Web Master Tools به عنوان یک ابزار پرکاربرد در بین اصطلاحات سئو شناخته شده است.

Google Analytics

شمارش گر یا آمارگیر گوگل را Google Analytics می نامند. اخیرا این ابزار به Web Master Tools و Google Adwords نیز متصل می شود و با اتصال این سه ابزار به یکدیگر، نتایج جالبی را مشاهده خواهید کرد. آمار روزانه سایت، تعداد بازدیدها، تعداد کاربران آنلاین (User Online)، صفحات مشاهده شده، صفحات ترک شده، مدت زمان ماندن کاربران در صفحات سایت و… را می توانید از طریق ابزار Google Analytics به دست آورید.

Impression

Impression به معنی تعداد دفعات دیده شدن شما در صفحه نتایج جستجو است و می توانید آمار آن را در Google Analytics مشاهده کنید.

CTR، از مهم ترین اصطلاحات سئو

CTR مخفف عبارت Click Throw Rate و به معنی نسبت دیده شدن به کلیک و یا همان نسبت Impression به  Click است. برای مثال اگر کلمه مرتبط با وب سایت شما در روز 1000 مرتبه جستجو و سایت شما در صفحه نتایج دیده شود؛ و 200 نفر روی سایت شما کلیک کنند. Impression سایت شما 1000، Click سایتتان 200 و CTR آن 20 در صد است. آمار CTR وب سایتتان را می توانید در Web Master Tools مشاهده کنید. میزان CTR سایتتان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در سئو است و متدهایی برای بالا بردن CTR سایتتان وجود دارد. اگر وب سایت شما با یک کلمه کلیدی به صفحه اول راه پیدا کند، اما CTR آن پایین باشد، به زودی حذف می شود.

Hit

Hit به معنی تعداد Request های سایت شما می باشد. مواردی مثل تعدادی عکس، لینک، صدا، متن، فیلم و… صفحات سایت را تشکیل می دهند، مجموعه این موارد را Hit می گویند.

Visitor

Visitor به معنی تعداد بازدیدها است. تعداد بازدید سایت را تعداد Visit روزانه آن می گویند.

Unique Visitor

به تعداد افرادی که به سایت شما (با توجه به IP) مراجعه می کنند، Unique Visitor می گویند.

Page View

Page View به معنی تعداد صفحاتی است که هر فرد دیده است. برای مثال اگر Page View شما 3/7 باشد، یعنی به طور میانگین، افرادی که به سایت شما مراجعه کرده اند، 3 تا 4 صفحه از سایت شما را دیده و سپس آن را ترک کرده اند.

Alexa Rank

رتبه الکسا را Alexa Rank می گویند. الکسا سایتی است که سایت های دیگر را لیست می کند و بر اساس معیارهای مختلف به سایت ها رنک می دهد، هرچه Alexa Rank سایت شما پایین تر باشد، بهتر است.

Bounce Rate:

به معنی در صد افرادی که از سایت شما بازدید کرده اند و بدون انجام هیچ عملی سایت شما را ترک کرده اند. این عمل می تواند دانلود یک فایل، بازدید از صفحات دیگر، ثبت نام و عضویت در سایت شما و… باشد. هرچه Bounce Rate سایت شما بیشتر باشد، در سئوی سایتتان تأثیر منفی دارد.

Google Page Rank

بحث Google Page Rank به طور کامل منسوخ شده است. Google Page Rank یک رنک بین 1 تا 10 بود که با توجه به محتوا و تعداد لینک یک صفحه به آن صفحه داده می شد.

Google Trend

بیشتر افراد فکر می کنند Google Trend به معنی جستجوی بیشتر کلمه ای است؛ اما این موضوع کاملا اشتباه است. بلکه بیشتر شدن علاقه مندی مردم به یک موضوع را می توان با استفاده از Google Trend متوجه شد. بنابراین برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای سئوی سایت، Google Trend ابزار مناسبی نیست.

Index شدن یک صفحه توسط گوگل یعنی گوگل آن صفحه را دیده است.

Conversion

Conversion به معنی تبدیل است، اگر فردی از سایت شما بازدید کند و به کاربر یا مشتری شما تبدیل شود، اصطلاحا فرد Convert شده است. Conversion از مهم ترین اصطلاحات سئو است و تعداد افرادی که Convert می شوند در سئو بسیار تأثیرگذار است.

Conversion Rate

Conversion Rate به معنی نرخ تبدیل است. اگر 1000 نفر به سایت شما مراجعه کنند و 100 نفر از آن ها در سایت شما عضو شوند، Conversion Rate شما 10 در صد است. Conversion Rate بالا در سئو تأثیری مثبت دارد.

Spam، از اصطلاحات سئو که برای سایت مضر است.

Spam از اصطلاحات سئو می باشد که شامل همه روش های Black Hat Seo است. برای مثال تولید محتوا با Keyword Stuffing یا Link Building نادرست، Spam محسوب می شوند.

Landing Page

Landing Page به معنی صفحه فرود است و در کسب و کار شما تأثیر بسزایی دارد. زمانی که مشتری را از طریق های مختلف به سایت خودتان هدایت کردید، اینکه با چه صفحه ای مواجه شوند، بسیار مهم است. در Landing Page باید یک Call To Action  وجود داشته باشد.

CTA

CTA مخفف Call To Action و به معنی فراخوان عمل است. یعنی پس از ورود کاربر به صفحه سایتتان، شما یک پیشنهاد برای کاربر داشته باشید و او را به انجام آن عمل تشویق کنید. Call To Action می تواند درج کامنت، بازدید از صفحه دیگر و… باشد. Call To Action یکی از اصطلاحات سئو و بازاریابی می باشد.

Link Exchange

Link Exchange همان تبادل لینک است که دو نفر لینک سایت یکدیگر را در سایت خود قرار می دهند. این کار در سئو تأثیر مثبتی ندارد و تکرار زیاد آن به سئو آسیب خواهد رساند.

Link Farm

Link Farm به سایت هایی می گویند که بیش از حد در سایتشان لینک گذاشته اند و به عبارتی مرجع لینک هستند.

Link Popularity

تعداد لینکی که از سایت های دیگر به سایت شما داده شده است. اگر سایت های زیادی به سایت شما لینک بدهند، Link Popularity سایت شما بالا می رود که در سئو تأثیر زیادی دارد.

Local Search

سرچ بر اساس موقعیت مکانی را Local Search می گویند.

Authority

به معنی اعتبار و بحثی مهم در سئو است. برای مثال Alexa Rank یک Authority است.

PA

PA مخفف Page Authority به منظور اعتبار صفحه است.

DA

DA مخفف Domain Authority و به معنی اعتبار دامنه و سایت است.

Blog Comment Back Link

کامنت هایی که در وبلاگ ها برای مطالب مختلف درج می شود را Blog Comment Back Link می گویند.

Directory Website

وب سایت های دایرکتوری، وب سایت هایی هستند که سایت ها را لیست می کنند. لیست شدن سایت شما در Directory Website در سئوی شما تا حدودی تأثیر دارد.

Redirect

Redirect کردن وب سایت ها، مانند دایورت کردن خط تلفن است. زمانی که سایتی را روی سایت دیگر Redirect می کتید، با وارد کردن آدرس سایت اول، سایت دوم باز می شود. پیجی که Redirect می شود، از نظر گوگل یک سایت سمی است و جریمه خواهد شد.

Redirect Link

Redirect Link همان لینک هایی هستند که Redirect می شوند. باید بدانید که این لینک ها هرگز سئو نمی شوند.

Robots.txt

فایلی است که در همه وب سایت ها وجود دارد و به ربات های گوگل اعلام می کند که با وارد شدن در آن سایت چه کاری انجام دهد. زمانی که ربات های گوگل به سایت شما مراجعه می کنند، اولین فایلی که می خوانند، Robots.txt است. کاری که این فایل انجام می دهد این است که موتورهای جستجو را هدایت می کند که کدام صفحات را نادیده بگیرد و کدام یک را ایندکس کند.

Page 404

صفحات 404 صفحاتی هستند که حذف شده اند و دیگر وجود ندارند. شما باید صفحات 404 بسازید که برای سئو مضر نباشند. لازم به ذکر است که هیچ وقت نباید مطلب Index شده را حذف کنید.

Crawl Error

Crawl به معنی خزیدن است. ربات های گوگل در سایت شما می خزند و اطلاعات شما را می خوانند. Crawl Error یعنی خطاهایی که ربات ها از سایت شما می گیرند.

Reputation and Popularity

منظور از Reputation and Popularity ، محبوبیت و شهرت وب سایت است. شهرت شما در شبکه های اجتماعی، محبوبیت شما نزد افراد و اعتبار شما نزد آنان را Reputation and Popularity می گویند.

Guest Post

Guest Post به معنی پست مهمان است. یعنی شما به عنوان مهمان در سایت دیگری مطلبی منتشر کنید.

Paid Link

لینک های پولی را Paid Link می گویند. تبلیغات گوگل یا Google Adwords که به صورت PeyPer Click هستند، Paid Link  می باشند.

Forum Link

لینک هایی که در انجمن ها منتشر می شوند، Forum Link هستند.

Image Link

لینک هایی که در آن ها یک عکس قرار دارد و متنی در آن ها وجود ندارد.

Sand Box

Sand Box در اصطلاح به معنی صندوق شن است و از طرف گوگل تعیین می شود که سایت های نوپا و تازه راه اندازی شده، پس از ورود به وب به مدت یک تا سه ماه در Sand Box قرار داشته باشند. تنها دلیل راه اندازی Sand Box، جلوگیری از Spamer هایی بود که در کمتر از یک ماه سایتشان را به صفحه اول نتایج گوگل وارد می کردند.

Google Voice Seo

Google Voice Seo مبحثی جدید است و هنوز در ایران کسی به صورت جدی بر این موضوع تمرکز نداشته است. در کشورهای جهان اول، بیشتر جستجوهایی که انجام می شود به صورت Voice است. بنابراین وب سایت ها باید Google Voice Seo نیز انجام دهند تا زمانی که کاربران جستجوی صوتی انجام می دهند نیز در صفحه اول نتایج جستجو آن سایت ها را ببینند. مهم ترین متد برای موفقیت در Google Voice Seo ، نوشتن مطالب به زبان عامیانه و گفتاری است.

Hidden Text

متن های پنهان در سایت را Hidden Text می گویند.

Hidden Link

لینک های پنهان در سایت را Hidden Link می نامند.

Domain Name

Domain Name به معنی نام دامنه وب سایت شما است.

URL

URL یکی از اصطلاحات سئو و مخفف عبارت Uniform Resource Identifier است که شامل آدرس سایت و صفحات آن می شود.

Stop Word

Stop Word مسئله ای مهم در تولید محتوا است که باید به آن توجه شود. Stop Word در زبان انگلیسی شامل کلماتی مثل the، as و… و در زبان فارسی شامل کلماتی مانند به، از، تا و… می شود. این کلمات معنا را برای موتورهای جستجو تغییر می دهند و از آن ها نباید در لینک صفحاتتان یا همان URL ها استفاده کنید. برای مثال زمانی که شما در یک صفحه آموزش ماتریس انجام می دهید و در URL آن The Matrix را وارد می کنید، زمانی که کاربر Matrix را سرچ کند، سایت شما به او نشان داده نمی شود. چرا که گوگل Matrix را به عنوان ماتریس در ریاضیات و The Matrix را به عنوان فیلم The Matrix می شناسد. بنابراین در قرار دادن Stop Word ها در URL صفحات دقت کنید.

CMS

CMS مخفف عبارت Content Management System است. CMS ها همان سیستم های مدیریت محتوایی هستند که با استفاده از آن ها وب سایت ها را راه اندازی می کنیم. مثل وردپرس، جوملا، مجنتو و…

Index

Google Trend می تواند به شما در این زمینه کمک کند که آیا مردم به موضوعی علاقه دارند یا خیر؟!

Google Hanymoon

پس از گذشت مدتی از راه اندازی وب سایتتان و افزایش اعتبار صفحات شما نزد گوگل، گوگل شما را برای مدت مشخصی به Hanymoon (ماه عسل) می برد. Hanymoon گوگل معمولا به منظور صفحه اول نتایج است. صفحه مورد نظر برای مدتی در Google Hanymoon می ماند و اگر در این مدت CTR مناسبی داشته باشد، در صفحه اول ماندگار خواهد شد، اما اگر CTR آن وب سایتتان پایین باشد، بعد از دوره Hanymoon به جایگاه اصلی خود می رود.

A/B Test

انجام دو تست A و B، مقایسه آن ها با هم و رسیدن به نتیجه را A/B Test می گویند. بعد ها راجع به این آزمون بیشتر توضیح خواهیم داد.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner برای انتخاب کلمه کلیدی گزینه خوبی بود، که اخیرا دسترسی کامل به آن برداشته شده است. جایگزین های زیادی برای آن وجود دارد، یکی از جایگزین های مناسب برای Google Keyword Planner ، سایت keywordtool.io است که زبان فارسی را نیز پوشش می دهد.

Cash

Cash به معنی ذخیره اطلاعات برای دریافت سریعتر است. یعنی وقتی شما، یک بار سایتی را باز می کنید، بار دوم آن سایت کش شده است. یکی از مهم ترین Cash ها، Google Cash است. اگر مطلبی در سایتتان منتظر کردید و Index نشد، یعنی هنوز در کش گوگل نرفته است.شما باید از طریق Web Master Tools ، آن مطلب را Fetch as Google کنید تا گوگل سریعتر مطلب مورد نظر را ببیند.

Fetch as Google

Fetch as Google به معنی فراخوانی ربات گوگل برای بازبینی یک مطلب و Index کردن آن است. از طریق Web Master Tools می توانید به Fetch as Google دسترسی داشته باشید.

Personalized Serp

Personalized Serp به معنی  Serp یا همان صفحه نتایج گوگل است که به صورت اختصاصی برای هر شخص نمایش داده می شود. زمانی که شما پس از چند بار جستجو، یک سایت را از صفحه نتایج گوگل انتخاب و روی آن کلیک می کنید، گوگل آن سایت را برای شما محبوب می داند و دفعات بعدی نیز همان سایت را بالاتر از سایر سایت ها در صفحه اختصاصی شما یا همان Personalized Serp شما نشان می دهد. Personalized Serp بر اساس IP، کوکی ها، Session های روی سیستم افراد، کش و… برای هر فرد متغیر است. اخیرا Personalized Serp به لوکیشن افراد نیز توجه می کند و نتایج را با توجه به موقعیت مکانی افراد نشان می دهد.

White Hat Seo، از اصطلاحات سئو سالم

White Hat Seo یا همان سئوی کلاه سفید، به معنی انجام قوانین گوگل به طور کامل و بدون خطا است. به عبارتی سئوی صد در صد قانونی را White Hat Seo می گویند. تولید محتوای واقعی، به روز رسانی سایت، گذاشتن مطالب به صورت روزانه در شبکه های اجتماعی و… از روش های White Hat Seo می باشند.

Black Hat Seo، از اصطلاحات سئو مخرب

Black Hat Seo یا سئوی کلاه سیاه به معنی فریب صد در صد گوگل است. بسیاری از افراد تصور می کنند، Black Hat Seo منسوخ شده و سایت ها از روش ها و ترفندهای Black Hat Seo استفاده نمی کنند، اما باید بدانید که همچنان بسیاری از سایت ها از ترفندهای سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند. Link Building از هر طریقی مثل کامنت گذاشتن، بک لینک خریدن و… از ترفندهای Black Hat Seo می باشد.

Gray Hat Seo، از مهم ترین اصطلاحات سئو

Gray Hat Seo یا سئوی کلاه خاکستری به معنی تلفیق ترفندهای Black Hat Seo و قوانین White Hat Seo است. بهترین مدل سئو Gray Hat Seo است که بیشترین بازدهی و کمترین احتمال شکست را دارد.

Google Algoritm

Google Algoritm، الگوریتم هایی هستند که گوگل به دلیل جلوگیری از فریب وب سایت ها آن ها را طراحی کرد. با طراحی این الگوریتم ها، به جای اینکه سئوی سایت ها را به صورت کلی بررسی کند، آن را به بخش های جداگانه تقسیم کرد و بررسی هر بخش را به یکی از الگوریتم ها واگذار کرد. برخی از مهم ترین الگوریتم های گوگل الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس خوار و… می باشند که در مقاله الگوریتم های گوگل برای سئو ، به توضیح مفصل آن ها پرداخته ایم.

Query

Query به معنی درخواست است. هر جستجویی که در گوگل انجام می دهید یک Query است و تعداد Query های سایت به معنی تعداد درخواست هایی است که در طول روز از آن انجام می شود.

Traffic

منظور از Traffic ،  تعداد Visit سایت شما (با توجه به IP) یا همان تعداد بازدیدکنندگان وب سایتتان است. آمار ترافیک سایت می تواند به صورت ترافیک روزانه، هفتگی یا ماهانه باشد.

Alt Image

Alt Image مخفف Alternative Text Image و به معنی متن جایگزین عکس است. استفاده از این گزینه به این دلیل است که گوگل متوجه شود عکس به چه موضوعی اشاره می کند.

Authority

Authority به معنی اعتبار و بحثی مهم در سئو است. برای مثال Alexa Rank یک Authority است.

PA

PA مخفف Page Authority به منظور اعتبار صفحه است.

DA

DA مخفف Domain Authority و به معنی اعتبار دامنه و سایت است.

Blog Comment Back Link

کامنت هایی که در وبلاگ ها برای مطالب مختلف درج می شود را Blog Comment Back Link می گویند.

Directory Website

وب سایت های دایرکتوری، وب سایت هایی هستند که سایت ها را لیست می کنند. لیست شدن سایت شما در Directory Website در سئوی شما تا حدودی تأثیر دارد.

Redirect

Redirect کردن وب سایت ها، مانند دایورت کردن خط تلفن است. زمانی که سایتی را روی سایت دیگر Redirect می کتید، با وارد کردن آدرس سایت اول، سایت دوم باز می شود. پیجی که Redirect می شود، از نظر گوگل یک سایت سمی است و جریمه خواهد شد.

Redirect Link

Redirect Link همان لینک هایی هستند که Redirect می شوند. باید بدانید که این لینک ها هرگز سئو نمی شوند.

Conversion

Conversion به معنی تبدیل است، اگر فردی از سایت شما بازدید کند و به کاربر یا مشتری شما تبدیل شود، اصطلاحا فرد Convert شده است. Conversion از مهم ترین اصطلاحات سئو است و تعداد افرادی که Convert می شوند در سئو بسیار تأثیرگذار است.

Conversion Rate

Conversion Rate به معنی نرخ تبدیل است. اگر 1000 نفر به سایت شما مراجعه کنند و 100 نفر از آن ها در سایت شما عضو شوند، Conversion Rate شما 10 در صد است. Conversion Rate بالا در سئو تأثیری مثبت دارد.

Spam، از اصطلاحات سئو که برای سایت مضر است.

Spam از اصطلاحات سئو می باشد که شامل همه روش های Black Hat Seo است. برای مثال تولید محتوا با Keyword Stuffing یا Link Building نادرست، Spam محسوب می شوند.

Landing Page

Landing Page به معنی صفحه فرود است و در کسب و کار شما تأثیر بسزایی دارد. زمانی که مشتری را از طریق های مختلف به سایت خودتان هدایت کردید، اینکه با چه صفحه ای مواجه شوند، بسیار مهم است. در Landing Page باید یک Call To Action  وجود داشته باشد.

CTA

CTA مخفف Call To Action و به معنی فراخوان عمل است. یعنی پس از ورود کاربر به صفحه سایتتان، شما یک پیشنهاد برای کاربر داشته باشید و او را به انجام آن عمل تشویق کنید. Call To Action می تواند درج کامنت، بازدید از صفحه دیگر و… باشد. Call To Action یکی از اصطلاحات سئو و بازاریابی می باشد.

Link Exchange

Link Exchange همان تبادل لینک است که دو نفر لینک سایت یکدیگر را در سایت خود قرار می دهند. این کار در سئو تأثیر مثبتی ندارد و تکرار زیاد آن به سئو آسیب خواهد رساند.

Link Farm

Link Farm به سایت هایی می گویند که بیش از حد در سایتشان لینک گذاشته اند و به عبارتی مرجع لینک هستند.

Link Popularity

تعداد لینکی که از سایت های دیگر به سایت شما داده شده است. اگر سایت های زیادی به سایت شما لینک بدهند، Link Popularity سایت شما بالا می رود که در سئو تأثیر زیادی دارد.

Local Search

سرچ بر اساس موقعیت مکانی را Local Search می گویند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.